Dinsdag 1 mei : Waterfalls

Ik werd al vroeg wakker, althans in UK tijd. Ik ben meteen Sam gaan bellen, even horen hoe het gaat en of hij zich gedraagt. Helemaal goed natuurlijk, het kleine monster vermaakt zich prima. Dan aankleden en ontbijten. We werden verrast door het spel van de eekhoorns die regelmatig de tuin bezoeken. Mooi gezicht.

We gaan vandaag met Esther op pad, watervallen kijken. Ze gidste ons naar de eerste waterval, Mellincourt, vlak bij Resolven. Een prachtig paadje langs het riviertje leidde naar een muur waar het water af dondert. Prachtig!

We maken foto's en lopen vervolgens weer terug en rijden naar de volgende plek. Bij Pontnêddféchan (vlak bij Glynneath) zijn er meerdere te vinden. We nemen eerst een kijkje in het Waterfallcenter waar een leuk expo is en waar Es en ik heel charmant op de foto zijn gegaan...

Dan lopen we naar de 1e waterval. Het pad is breed, de rivier woest en we lopen door een prachtig bos.

We slaan linksaf om de waterval te zien. Hij is echt enorm door alle regenval van de laatste dagen. Voor Esther ook erg tof, ze is er 2x eerder geweest maar het zag er nu allemaal weer heel anders uit.

Oversteken lukt hier niet, dus we lopen terug naar de brug en vervolgen het pad langs de Neath. Het pad wordt nu smaller en modderiger. Er zijn bomen omgewaaid waar we overheen en onderdoor moeten klauteren. We lopen zo een stuk verder de kloof in en genieten van de woeste rivier.

Op een gegeven moment komen we bij een volgende waterval. Minder hoog maar erg mooi.

Hier besluiten we om te keren. Je zou er een rondwandeling van kunnen maken, maar dan ben je meteen 17km onderweg. Dat was voor nu wat te lang. Alles bij elkaar hebben we 6km gedaan, het weer was grijs en vochtig maar zonder echte regen. De Gps track van deze wandeling:

We besluiten een toeristische route terug naar huis te rijden, over de bergen. Dit bleek een geweldige keuze, want we rijden via de A4061 zo de wolken in. Dan de berg over en hoppa in de zon! We hebben een prachtig uitzicht. Via de Coop in Treorchy rijden we verder omhoog en stoppen voor een prachtig zicht terug het dal in.

Dan gaan we langzaamaan weer naar beneden en zijn we er al bijna. Een geweldige route om te rijden.

Thijs gekomen is het weer tijd voor een biertje in de zon. Esther en ik bereiden 2 geweldig grote (zelf gevangen) forellen waar we van smullen!

Na weer wat tv kijken gaan we redelijk op tijd naar bed.